Review of Takame – by Andreas E.

Vi hade bokat bord sedan länge och fick ett telefonsamtal ungefär 45min innan bokningen. Det lät som att de helst inte ville att vi skulle komma, varför förstod jag inte. När vi kom dit satt en slapp kille vid en dator i baren och verkade mest tycka det var jobbigt att vi kom och störde honom. Vi fick ett bord precis vid ingången vilket gjorde att det drog så fort någon kom in (de hade många Take Away denna dag). Alla andra bord var upptagna så vi gjorde det bästa av situationen. Efter att vi fått menyerna tog det ett bra tag innan vi fick beställa fördrink (vilket alltid är gott att sippa på när man bestämmer sig för vad man ska äta). Under tiden fick vi höra en mixer som gick ett antal gånger, den var placerad på baren ca 3 meter från oss så vi kunde inte prata när den var igång. Mycket märkligt att placera någonting som låter så nära gästerna! Efter ett tag fick vi beställa och det tog ett ganska bra tag innan maten kom in.
När vi satte tänderna i maten var den mycket bra. Skulle inte säga perfekt men den var bra, god och lagom mycket. Ingenting att klaga på där!
När vi ätit färdigt (tog inte speciellt lång tid) ville vi beställa dessert. Då fick vi höra att vi inte kunde det för att vi hade bara bordet 15 minuter till! Detta var ingenting man hade kommunicerat innan, varken när vi kom eller i bokningsbekräftelsen (vi kollade flera gånger efteråt)! Vi kände att måttet var rågat, betalade och gick besvikna därifrån. Tyvärr firade vi en födelsedag och fick fortsätta på annat håll, det var inte svårt att hitta ett ställe där man kände sig mer välkommen får jag säga.
Rekommenderas att ta take away då maten ändå var bra!