Review of Liseberg – by Charlotte A.

Förutom att man nästintill blivit rånad efter en heldag i parken, drabbats av klaustrofobi, blivit nedsprungen eller påkörd av barnvagnar, fått tinnitus av skrikande barn, tonåringar, vuxna, ungdomligt gamla och spenderat mer tid i kö än att faktiskt utnyttjat attraktionerna, spelen och allt annat man kan sysselsätta sig med så vilar det en eufori över Liseberg och som får mig att återvända minst en gång gång varje år.

Vart ska man börja?
Liseberg erbjuder någonting för alla. Om man inte tycker om att bli snurrig i skallen av karuseller eller bli vettskrämd av utklädda vuxna människor i ett upp och nervänt hus finns här stora spelhus med basket, air-hockey, pac-man, gevär, bilar och allt annat man kan tänkas spela, flertal spelhjul med favoritgodiset och inredning, restauranger - finkrogar som snabbmatsrestauranger, scener som dagligen levererar både live-musik och komik, för att inte nämna Lotta på Liseberg som är en sommarattraktion i sig, man kan gå på julmarknad, uppleva halloween, äta sjukt goda våfflor, få magen att krampa i spegelhuset... ja listan kan göras lång.

Parken i sig är en upplevelse, fantastiskt vacker och görs om efter säsong. Och utan personalen skulle inte Liseberg överleva, av erfarenhet vet jag att rekryteringen för att få arbeta på en sån här park är stenhård och det är inte en slump att tjejerna och killarna som står bakom spelhjulen lyckas göra dem till en attraktion och spännande upplevelse. Liseberg genomsyrar helt enkel hög klass, allting är genomtänkt och de märks att de är hungriga och försöker ligga i framkant för att tillfredsställa sin publik, och framförallt framtida publik.

Om du inte vet vart du ska gå på din första eller andra dejt?
Liseberg är upplagt för succé. Och för företagsaktiviteten, AW:en, kompisgänget, familjen, möhippan eller för en 12 års reunion som jag och min bästa kompis från USA planerade ihop i somras. Han kunde inte tänka på någonting annat än att få komma hit efter så många år bosatt utanför Sverige. Och ja, WE HAD A BLAST!