Bokrecension | Allt som blir kvar

Minns ni mina boktips tidigare i sommar? Jag lovade att återkomma med recension när jag läst ut dem. Några av dem var ju mina favoriter som jag redan läst, men några hade jag införskaffat för att njuta av lata dagar i solen.

Det har visat sig vara svårt att få till den där lästiden hittils, min sommar har bestått av mycket jobb och aktivitet, men jag ser fram emot att gå in i juli och augusti med ett lägre tempo och mer kravlösa dagar.

Jag lyckades hur som avverka en bok på semestern (samt en himla massa poddar - kanske något jag ska tipsa om också?) så här kommer min första bokrecension!

Handling:
Boken Allt som blir kvar handlar om Matilda vars pojkvän gör slut mitt i juli. Kvar blir hon, lämnad, i en öde lägenhet som varit deras. Hela boken utspelar sig i princip under en månad, där Matilda måste fylla tomrummet med sin bästa vän Miron som tar henne under sina vingar. Hennes dagar består främst av outhärdlig sorg och att sova medan hon försöker ta reda på vem hon är utan honom.

Författaren:
Detta är Sandra Beijers andra bok, hon har även släppt Det handlar om dig och Juan-les-Pains samt gjort den svenska översättning till succéboken Milk and Honey. Sandra har bland annat tidigare arbetat som Copywriter men driver idag en av Sveriges främsta bloggar samt är skribent och Influencer.

Recension:
Boken fångade mitt intresse då många jag känner eller följer har läst den, och det kändes som en bok med mycket igenkänning - vare sig man har gått eller går igenom något liknande (eller inte alls för den delen). Boken skildrar ett typiskt liv för en ung kvinna eller man i Stockholm, vars liv kretsar kring relationer, hitta sig själv, fest, och karriär. Boken är lättläst, den går fort att komma in i och är underhållande. Under vissa partier skummar jag, jag har personligen lite svårt för när det blir för poetiskt, vilket jag tycker den här blir. Men annars är den vackert skriven, med bra känsla och beskrivning. Defintivt en bra bok för lata sommardagar!

Betyg: Boken får tre av fem stjärnor av mig ✭✭✭